Літопис

«Детство – важнейший период человеческой жизни, не подготовка к будущей жизни, а настоящая, яркая, самобытная, неповторимая жизнь. И от того, как прошло детство, кто вёл ребёнка за руку в детские годы, что вошло в его разум и сердце из окружающего мира, — от этого в решающей степени зависит, каким человеком станет, сегодняшний малыш».

В.А.Сухомлинський

 

      Дитячий садок – ціла епоха в житті малюка, великий новий етап, до якого важливо підготуватися як дитині, так і батькам. Приходячи до дитячого садка, першими з ним знайомляться саме батьки: оцінюють його внутрішній та зовнішній вигляд, дають йому характеристику, тому що успіх відвідування дитиною садка залежить від контакту батьків та працівників, вміння та бажання взаємної співпраці.

      У дошкільному навчальному закладі № 11 у системі виконується режим дня, вирішується питання оздоровлення і загартування дитячого організму. Належна увага на місцях приділяється питанням охорони життя і здоров’я дітей. Педагогічні працівники закладу формують у дітей культурно-гігієнічні навички, основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки, сприяють розумовому, психічному і фізичному розвитку дітей. Особливого значення колектив ДНЗ надає створенню предметно-ігрового середовища, що дає змогу кожній дитині знайти собі справу до душі, відповідно до своїх інтересів.

      Кожна група в дошкільному закладі — це комфорт і затишок, неповторний куточок іграшок і природи, чарівний світ книги і навчальна база, де кожний малюк може вибрати собі заняття до вподоби. Колектив дитячого садка працює над створенням такого навчального середовища, завдяки якому дитина вільно розвивалася б відповідно до своїх здібностей, вибору, бажань. Тому і втілюємо в роботу спадщину видатних педагогів минулого та сьогодення.

    Багато уваги приділяємо фізичному вихованню. Для зміцнення здоров'я, фізичного розвитку дітей у садочку створений оптимальний руховий режим. Це щоденні заняття з фізкультури, ранкова гімнастика та гімнастика пробудження, рухливі ігри та спортивні розваги, свята, що проводяться на спортивному майданчику та у спортивному залі.

    Адміністрацією садка № 11 приділяється багато уваги щодо збереження, покращення та поповнення матеріально-технічної бази, таким чином педагогічний процес став якісніше за рахунок придбання мультимедійної апаратури та ноутбука. Малюки мають змогу отримати нові знання та яскраві емоції від перегляду спеціальних навчально-педагогічних фільмів згідно свого віку, слайдових презентацій, оформлених педагогами садка. Батьки мають змогу побачити життя своїх дітей в дитячому садку, а педагоги – знайти потрібну інформацію в Інтернет-ресурсах. Також придбані меблі для ігрових модулів, сучасні магнітні дошки; поповнилось фізкультурне оснащення м'ячами, обручами, різнокольоровими стрічками та нестандартним оснащенням; поновлене забезпечення музичними інструментами; замінені дитячі меблі на сучасні, пошиті нові дитячі костюми.

Пам'ятаючи, що кожна дитина повинна бути визнаною, в музичній залі проходять музичні заняття, розваги, театралізовані вистави, які дають дітям вияву людських емоцій та почуттів, взаємодії виконавців і глядачів.

Вихователі постійно виявляють турботу про кожну дитину, створюють почуття захищеності, спокою і довіри. Допомагають малюкам справитися з навантаженням. Усі заняття педагоги проводять в ігровій, цікавій формі.

Теплі дружні стосунки склалися між колективом дошкільного закладу та батьками. З пасивних спостерігачів мами і тата перетворились на активних учасників навчально-виховного процесу. Традиційними стали у садочку родинні свята та розваги, Дні відкритих дверей, Дні добрих справ, де батьки мають змогу брати активну участь у житті дітей, спілкуватися з педагогами та іншими батьками.

Дитячий садок для наших дітей - це рідний дім. Тут їх люблять, плекають, навчають і виховують так, щоб діти любили свій садок, своє місто, свою Україну.

Победы, которые достигаются легко, немного стоят. Только теми из них можно гордиться, которые являются результатом упорной борьбы.

Г. Бичер

     Змінюється час, змінюються люди. Але одне незаперечно: ми повинні знати історію того, що нам важливе і близьке. Ми повинні поважати працю людей, які стояли у самих витоків, які так дбайливо зберегли для нас весь накопичений досвід, передали до надійних рук встановлені роками традиції.

    Перенесемося у далекий 1980 рік, коли Херсонська міська рада народних депутатів її виконавчий комітет виніс рішення від 15.01.80 № 92/2 «про відведення заводу карданних валів земельної ділянки під будівництво ясла-садка на 320 місць у І мкр. Таврійського житломасиву. Зобов'язати забудовника розробити та узгодити проектно-кошторисну документацію на будівництво ясла-садка та благоустрій прилеглої території. Термін дії цього рішення встановити до 30.01.1982»  

…І незабаром починається будівництво. Довкола пишно зацвітав бур'ян, і навіть не вірилося тоді, що колись тут з'явиться асфальтова доріжка і територія утопатиме в зелені і кольорах. Але час вніс свої зміни… Акт прийому новобудови в експлуатацію був підписаний 30.09.1982р. головою Суворовського виконкому Ходаковським В. Ф., зав. районо Іванюшенко Т. П, головним лікарем СЕС Оптовець В. П.. Багато що, звичайно, ще потрібно було зробити. Весь жовтень і частину листопада усувалися недоліки, укомплектовувався дитсадок: меблі передав завод карданних валів; килимові покриття, люстри придбав ПО «Дніпро» - допомагала інспектор д/у Гудкова Л. М. Співробітники дитячого саду бралися за будь-яку роботу, оскільки розуміли, що саме від них залежить, яким буде життя дітей в дивній країні під назвою «Дитинство». Першою завідувачкою дитячого садка стала Ярош Світлана Олексіївна, котра «познайомилася з дитячим садком ще тоді, коли були виведені тільки стіни, даху ще не було, а другий поверх був зведений до вікон». Світлана Олексіївна поєднувала в собі такі якості, як вимогливість, людяність, любов до дітей, працьовитість. Із спогадів Світлани Олексіївни: «Садок тільки що здали будівельники. Я разом із співробітниками виконувала різну роботу: ми очищали плитку від цементу, мили вікна, самі шили покривала на ліжка та накидки на подушки, їздили на завод за меблями і разом з чоловіками та батьками вихованців її збирали». Відмітною особливістю є зручне розташування території, захищене від доріг. У безпосередній близькості розташовуються школа, футбольне поле, житлові будинки. Поступово починається активне озеленення території, з'являються асфальтові доріжки, веранди, спортивні снаряди.

І ось, у листопаді 1982 р., нова двоповерхова будівля розкрила двері для своїх перших вихованців.

Перші вихованці 1982 року.

 Вихователь Бережна Т.П. з вихованцями 1983 року.

 Невичерпна енергія, великий організаційний талант допомогли Світлані Олексіївні згуртувати навколо творчих, неординарних та працьовитих людей, таких як педагоги: методист – Мосейчук В. І.; вихователі: Батичкова Л. М., Божовська І. М., Стаценко С. О., Дейнега Л. І., Данилова Н. О., Бережна Т. П., Рубан О. В., Черкасова І. М., Стоя Т. О., Загоринська О. В., Головко К. Д., Пергибенко Л. Г., Рожко Л. В., Пташкина М. В.

 Перше Новорічне свято першим колективом

 

День вчителя - 1983 рік

Мержиєвська Г. К., Самойленко Т. М., Коблюк О. М., Ковальчук В. М., Гончарук В. В. та Солдат О. П., у якої саме з я/с № 11 розпочався кар'єрний злет у напрямку спеціаліста міського управління освіти; медична сестра – Джамалова О. А., кастеляна – Чумаченко Т. А., комірник – Каганська А. І., шеф-повар – Яроцька Л. Ф., повар – О. М. Журавльова (працює і досі).

   За відкриття ясла-садка № 11 Світлана Олексіївна була нагороджена грамотою обласного управління освіти від 21.10.83р.

 У грудні 1983 р. Світлана Олексіївна пішла в декретну відпустку, народила дочку; потім з січня 1985 її перевели інспектором дошкільної освіти Суворовського районо; у 1988 р. отримала звання відмінника освіти УССР; з1996 по 2002р.  працювала головним спеціалістом міського управління освіти, а з 2002р. по 2010 р. була завідуючою сектором сім'ї та охорони дитинства Суворовського району; зараз працює логопедом в ШГТ. А виконуючим обов'язки була назначена Дьяченко Тамара Олексіївна., потім завідувачкою стала Казанчан Наталля Іванівна, яку змінила Таратута Тамара Василівна. З 1989р. і по сьогоднішній день завідувачкою ясла-садка №11 є Консевич Людмила Михайлівна: «Я створю такий колектив, щоб я могла віддати своїх дітей і майбутніх онуків у будь-яку групу»

 

Консевич Людмила Михайлівна - завідувач Херсонського ясла-садка №11 комбінованого типу з логопедичними групами Херсонської міської ради, вихователь методист, відмінник освіти України з відзнакою Софії Русової.

     Саме в цьому році під патронатом цієї чуйної жінки, яку люблять і поважають батьки та колеги, пройшов  вечір відпочинку з працівниками школи міліції. 

Консевич Л.М., Ярош О.А. та представник школи міліції

Ярош С.О.

Перші "Українські вечорниці"

У 1995 році її праця відзначена грамотою Міністерства освіти України.

І в цьому ж році ясла-садок набуває нового статусу, а саме – Херсонський ясла-садок № 11 комбінованого типу з логопедичними групами виконавчого комітету Херсонської міської ради.

     З 1999р. Людмила Михайлівна являється керівником школи перспективного досвіду з екологічного виховання дошкільників. У 2001р. була делегатом ІІ Всеукраїнського з'їзду працівників освіти. З 01.03.2005  по 2010 рр. – голова міської профспілки працівників освіти і науки. Людмила Михайлівна додержується педагогічної етики, моралі, поважає гідність кожної дитини, тому переконана сама і несе це гасло через роки: «Вихователь не той, хто виховує, а той, у кого вчаться цієї благородної справи».

     На честь десятирічного ювілею садка № 11 в листопаді 1992 року був проведений святковий вечір, на якому були присутні всі завідувачки дитячим садком, начальник управління освіти Красножен Володимир Васильович та інші почесні гості. Родзинкою вечору було дитя в колясці, що символізувало саме дитячий садок, мамою якого була перша завідувачка Ярош Світлана Олексіївна, батьком Красножен Володимир Васильович, а тітоньками - Дьяченко Тамара Олексіївна, Казанчан Наталля Іванівна, Таратута Тамара Василівна та Консевич Людмила Михайлівна. Багато було сказано теплих слів в адресу дитячого садка і співробітниками, і батьками, і шановними гостями. Підсумком цього дійства стало внесення десяти тортів із запаленими свічками. Це було приголомшливо!

    Також в цьому році в дитячому садку з'явилася дитяча ігрова кімната, де змінені зони розвитку дитини за рахунок багатофункціональних іграшок, які дають можливість змінювати напрямок та зміст рольових ігор та індивідуальної зайнятості дітей.

Перші випробовування ігрової кімнати.

Відкриття ігрової кімнати. Вихователі - Класс В.В., Носова В.В.

«Дети должны жить в мире красоты,игры, сказки, музыки, рисунка,фантазии, творчества».

 В. А. Сухомлинский

 

Бихалова Олена Вікторівна вихователь – методист Херсонського ясел-садка №11 комбінованого типу з логопедичними групами Херсонської міської ради, розробила та оформила екологічну програму «Краплинка», має почесну грамоту Міністерства освіти України. 

    Починаючи з 2001 року вихователем-методистом ясла-садка №11 є Бихалова Олена Вікторівна. Невичерпна енергія, працьовитість, цілеспрямованість, яскраво виражені лідерські риси вдачі, здатність приймати мудрі і нестандартні рішення, бачити перспективу, сприймати нові ідеї, творити, організувати себе і педагогічний колектив – ось ті якості, які допомагають акумулювати в нашому дитячому садку освітньо-виховний процес та вдихнути чуттєве світосприйняття в кожного педагога. Завдяки Олені Вікторівні сьогоднішній педколектив має змогу розкрити у кожній дитині, у кожній «маленькій зернині» «величний паросток» та поєднати загальне з індивідуальним.

   З метою підвищення компетентності педагогів та розвитку дошкільного закладу методична робота з кадрами  направлена на опрацювання єдиної науково-методичної проблеми області «Забезпечення мобільності вихователя та дитини шляхом формування інформаційних та комунікативних компетенцій».

 

     Виходячи з основних проблем дошкільного виховання в усіх напрямках навчання і виховання дітей, педагогічний колектив працює над вирішенням завдань: модернізація форм та методів правового виховання за гендерним напрямком; використання методу біоенергопластики та тістопластики як активний супровід розвитку пізнавальної сфери дітей та дітей-логопатів; формування уявлень про екокультурну спадщину Херсонщини методами проектів та фенологічних спостережень.

 

     У 2010 році творчою групою закладу був знятий відеофільм «Кохання очима дітей», який зайняв перше місце на Всеукраїнському конкурсі «Наші діти».

     Вихованці дитячого садка радо приймають активну участь у спортивних та інтелектуально-розважальних конкурсах та відкритих заходах садка, міста, області.

 

Перша "Лісова школа", вересень 1995 рік.

20 вересня 2003рік, музичний керівник Джусан О. А. з вихованцями на стадіоні «Спартак» на честь 225-річчя м. Херсона

Спартакіада у школі № 24 - 2001 рік

     Використання інновацій (мультимедіа, біоенергопластики, ТРВЗ) у виховному процесі допомагає передбачити постійний зворотній зв'язок  між дитиною та педагогом. Систематизація самоосвіти внутрішньо дошкільними  заходами  (розваги - осінні, зимові), тематичними заходами (Театральний фестиваль, Різнокольоровий тиждень, Екологічний місячник, Місячник безпеки життєдіяльності, День доброти, Дні здоров’я) - є доброю традицією та  проводяться кожен рік.

   У 2013-2014 навчальному році освітню діяльність педагогів Херсонського ясел-садка №11 комбінованого типу з логопедичними групами Херсонської міської ради спрямовано на виконання Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, Страегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки, Закону України «Про дошкільну освіту», «Про інноваційну діяльність», Концепції впровадження медіаосвіти в Україні (схвалено постановою Президії Національної академії педагогічних наук України 20 травня 2010 року, протокол №1-7\6-150) і реалізацію завдань законодавчо-нормативних документів.

     Виходячи з завдань освітньої і методичної роботи та враховуючи досягнення і перспективи розвитку, педагогічний колектив разом із науковим керівником доктором педагогічних наук, професором Крутій К.Л. визначив пріоритетною тему у своїй роботі на наступні п’ять років «Дитина дошкільного віку та сучасна медіа культура».

     Ні для кого не секрет, що життя тримається на добрі. І в тому, що в нашому житті є ще добро – велика заслуга вихователя. Саме він закладає в дитяті зерна людяності, моральності, гуманного відношення до світу. Працівники дошкільної установи вибрали важку, але найдобрішу і мирну професію. Хочеться сказати ще декілька теплих слів про наших помічників-вихователів, без їх праці, без їх турботи, важко б довелося вихователям. Адже вони наші помічники. Їм не лише групу в чистоті містити, але і допомогти дітей на прогулянку зібрати, з прогулянки зустріти, нагодувати дітей сніданком, обідом і вечерею, а якщо треба, то і на ранках виступити.

   Також не може не тішити чуйна турбота про ветеранів педагогічної праці. Завжди, коли б вони не прийшли, їх зустрічають радо. Вони приходять поділитися своїми враженнями, життєвими радісними новинами. Ветеранів обов'язково запрошують на День вихователя, Новий рік, 8 Березня, випускні. Їх присутність на святах ніколи не залишається без уваги. Їм дарують квіти, подарунки, для них співають пісні, їм кажуть «дякуємо», ними захоплюються. Відчуваєш радість, коли бачиш, як від щастя починають світитися їх очі.

     За останні роки колектив поповнився новими фахівцями. Всі вони молоді, творчі педагоги. Звичайно, їм ще багато що належить осягнути, адже знання приходять з досвідом. Так побажаємо їм стати хорошими педагогами, що люблять свою справу. 

     За 32 р. існування дитячого садка через дбайливі руки вихователів пройшло не одне покоління дівчаток і хлопчиків. Наші випускники отримали перші знання і навики, які допомогли їм упевнено зробити крок в дорослий світ і стати повноправними громадянами нашого суспільства. Вони сумлінно працюють лікарями, вчителями, моряками, економістами, юристами. Дитячий сад заклав в них прості істини, які допомагають дітям стати хорошими професіоналами, надійними товаришами і просто хорошими людьми.

Сьогодні наш дитячий сад це згуртований колектив - єдність несхожих, де кожен фахівець унікальна особа, що творить, думає, переживає. Це теплий будинок, де панує родинна обстановка, де діти грають, слухають казки, займаються, працюють, спілкуються.

     P. S. Виражаємо вдячність всім, хто брав участь в наданні матеріалів для створення цієї роботи. Особливі слова вдячності хочеться виголосити в адресу всіх тих, хто вкладав і вкладає свою турботу, любов, розуміння в дитячі серця; тих, без яких просто неможливо представити роботу в дитячому саду. Щиро віримо, що цей дитячий світ чекає велике майбутнє. І вже через 20 років імена молодого покоління можна буде знайти на сторінках нового літопису. Але це вже зовсім інша історія…